Faza druga diety South Beach

Teraz kiedy przetrwaliśmy najtrudniejszy etap diety i jesteśmy lżejsi o parę zbędnych kilogramów nasz jadłospis możemy wzbogacić o nowe smaczne i zdrowe produkty zawierające więcej węglowodanów. Faza druga trwa do momentu uzyskania pożądanej wagi. Musimy mieć jednak świadomość, że spadek wagi na tym etapie diety jest nieco wolniejszy niż w trakcie poprzedniej fazy.

W drugim etapie diety do naszego jadłospisu możemy stopniowo wprowadzać produkty których wcześniej musieliśmy unikać. Zaliczyć do nich można pełnoziarniste pieczywo,brązowy ryż oraz makaron razowy, a także większość owoców. Wprowadzając jednak powyższe produkty do naszego menu musimy zachować odpowiedni umiar. Cały sekret polega na tym, aby stopniowo przywracać dobre węglowodany do naszego jadłospisu.

Największym błędem osób stosujących dietę South Beach jest spożywanie na tym etapie diety zbyt wielu produktów z pełnego ziarna oraz warzyw i owoców zawierających większą ilość węglowodanów. Co w konsekwencji prowadzi do zatrzymania utraty wagi.

Wprowadzanie produktów skrobiowych oraz dozwolonych owoców powinno odbywać się w sposób zaplanowany przez twórcę diety profesora kardiologi Arthura Agatstona. Musimy zdawać sobie sprawę, że stopniowe wprowadzenie dobrych węglowodanów daje czas naszemu organizmowi na przystosowanie się do zwiększonej ilości cukru ,a my możemy dokładnie monitorować jak dany produkt wpływa na nasz organizm.

Faza 2 – tydzień pierwszy

Dni 1-7 : Przez pierwszy tydzień zjadajmy 1 owoc oraz 1 dobry produkt skrobiowy dziennie:

– na śniadanie unikajmy owoców, które mogą wywołać efekt łaknienia, zdecydowanie lepsza będzie kromka chleba pełnoziarnistego.

– postarajmy się aby łączyć owoc z produktem białkowym np. niskotłuszczowym serkiem lub jogurtem co również wyeliminuje uczucie łaknienia.

Faza 2 – tydzień drugi

Dzień 8 : 1 owoc oraz 2 produkty skrobiowe

Dzień 9 : 2 owoce oraz 2 produkty skrobiowe

Dzień 10-11 : 2 owoce oraz 3 produkty skrobiowe codziennie

Dzień 12-14 : 3 owoce oraz 3 produkty skrobiowe codziennie

Pamiętajmy, że faza 2 jest okresem wolniejszej ,ale systematycznej utraty masy ciała i powinna trwać, aż do osiągnięcia zaplanowanej wagi.

Oto produkty dozwolone podczas drugiej fazy diety:

Można jeść wszystkie produkty z fazy pierwszej oraz te wymienione poniżej:

 

  • OWOCE – (wprowadzamy według wskazówek zamieszczonych powyżej) oto odpowiednie porcje : agrest 3/4 szklanki, banan 1 średni, borówki amerykańskie 3/4 szklanki, brzoskwinia 1 średnia, grejpfrut 1/2, gruszka 1 średnia, jabłko 1 małe, kiwi 1 szt, maliny 3/4 szklanki, mango 1/2 średniego, melon 1/4, morele 4 szt, granat 1szt, papaja 1 mała, pomarańcza 1 średnia, suszone śliwki 4 szt, śliwki 2 szt, truskawki 3/4 szklanki, winogrona 15 kulek,wiśnie i czereśnie 12 szt, żurawiny 3/4 szklanki.
  • PRODUKTY ZBOŻOWE – pieczywo pełnoziarniste (1 kromka), płatki śniadaniowe (najlepiej z pełnego ziarna oraz o niskiej zawartości cukru) , płatki owsiane, kasza gryczana, makaron 1/2 szklanki ugotowanego (ryżowy,gryczany,pszenny pełnoziarnisty oraz sojowy itp), kuskus z pełnego ziarna, popcorn (3 szklanki prażonego bez tłuszczu lub na patelni na oleju rzepakowym), ryż brązowy lub dziki (1/2 szklanki ugotowanego)
  • WARZYWA – marchew 1/2 szklanki oraz zielony groszek 1/2 szklanki
  • DODATKOWO – czekolada gorzka lub deserowa oraz wino białe lub czerwone (1-2 kieliszki), okazyjnie male piwo (0,33l)

Produkty których należy w dalszym ciągu unikać:

  • PRODUKTY ZBOŻOWE – pieczywo z mąki pszennej, biały ryż
  • WARZYWA – ziemniaki, buraki, kukurydza,
  • OWOCE – ananas, arbuz, liczi, daktyle, figi oraz rodzynki
  • INNE – miód, lody, dżem